ربيعي: اختصاص بيمه هاي مکمل براي درمان معتادان

تبلیغات

اعتیاد

وبلاگ-کد لوگو و بنر

ربيعي: اختصاص بيمه هاي مکمل براي درمان معتادان

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تا یک ماه آینده، بسته درمانی معتادان شامل اختصاص بیمه های مکمل به تصویب خواهد رسید. 
به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر؛ علی ربیعی در حاشیه جلسه بررسی راهکارهای لازم برای اشتغالزایی بهبودیافتگان و صیانت از خانواده های معتادان در جمع خبرنگاران افزود: دولت مسائل اجتماعی، رفاهی و فرهنگی را با نگاه کارشناسی در دستور کار خود دارد و یکی از مباحث ما در این بخش جدا کردن مجرمان، معتادان و بیماران در بحث مواد مخدر است چرا که از نظر ما بخشی از این گروه مجرم هستند و بخش اعظم آن بیمار محسوب می شوند. 
وی گفت: نخستین قدم ما تصویب راهنماهای درمانی معتادان در شورای عالی بیمه است که به همین منظور بیمه های مکمل برای درمان این قشر اختصاص خواهد یافت و تا ماه آینده بسته درمانی معتادان به تصویب می رسد. 
ربیعی گفت: وزارت کشور ، کمیته امداد و سازمانهای بهزیستی و فنی و حرفه ای و شهرداریها می توانند با هماهنگی از افراد معتاد بهبود یافته حمایت کنند و کمیته امداد هم می تواند بازار فروش تولیدات این قشر را فراهم کند. 
وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی افزود: مقرر شد کمیته دائمی از معاونان دستگاهها در ستاد مبارزه با مواد مخدر تشکیل شود تا در آن حمایتهای اجتماعی تحقق پیدا کند. 
در ادامه دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر نیز گفت: در این جلسه در حوزه جامع پذیری ، امدادگری و اشتغال معتادان بهبود یافته مباحثی مطرح شد. 
رحمانی فضلی گفت: از ظرفیت همه دستگاهها در این بخش باید استفاده شود و توافقنامه ای به همین منظور به زودی تنظیم خواهد شد. 
سرپرست کمیته امداد امام خمینی نیز گفت: اگر بخواهیم در بحث انسجام خانواده ها سرمایه گذاری کنیم باید نگاه فردی نداشته باشیم. 
انواری افزود: ستاد مبارزه با مواد مخدر باید بسته خدمتی را برای حمایت از معتادان بهبود یافته و همچنین صیانت از خانواده های آنان طراحی کند. 





مطالب مرتبط
.